keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Let's get started

Tänään sain ensimmäiset omat ryhmät, joiden toureista oon vastuussa. Tällä hetkellä mun kaikki ryhmät on japanilaisia, jotka on tulossa Suomeen huhtikuun lopusta eteenpäin. Siirryin omaan tiimiini jo maanantaina, mutta koska työtä tehdään tietokoneilla, niin pieniin vastoinkäymisiin on varauduttava. Maanantaina, tiistaina ja vielä tänään selviteltiin ongelmaa, joka koski mun käyttäjätunnuksia. Mun tietoja ei oltu vielä saatu rekisteröityä järjestelmään, joten en siis pystynyt tekemään lähes mitään, koska kone sanoi "error" jokaisen hiiren painalluksen jälkeen. Onneks kuitenkin meillä on hyvät ja ammattitaitoiset Helpdesk ja IT-support työntekijät, jotka loppujen lopuks hoiti homman kotiin ja kaikki toimii nyt erittäin hyvin. Kivaa päästä itse tekemään työprosessia melkein alusta loppuun asti, vaikka tosin vielä on paljon opeteltavaa, koska lähes päivittäin ilmenee jotain uutta ja tulevaisuuden kannalta tärkeää infoa varausjärjestelmästä. Kaikki kuitenkin aikanaan, ei pidä ahnehtia liian suurta palaa kerrallaan.


Vielä toistaiseksi hieman tyhjä toimistotavaroiden laatikko...


Tärkein työväline

Saatiin tänään toimistolle uusi laite, joka tekee taukotilasta ja keittiöstä kahvin juojan paratiisin. Noin puolen päivän pintaan keittiöstä roudattiin vanha kahvikone pois ja tilalle tuotiin uusi ja tuliterä kone, josta saa tosi hyvää kahvia. Mulla on pari addiktiota, joista en luopuis mun elämässä ja ne on ehdottomasti kahvi ja liikunta. Aamu käynnistyy hyvin kupilla kahvia ja pari kuppia työpäivän aikana toimii kivana piristyksenä. Liikunta puolestaan on mun intohimo. Okei, on se kahvikin...

TADAA...ja makusiirapitkin löytyy...namnam!

Mun harjottelua on takana vasta vähän yli viikko, mutta silti näin nopeessa ajassa oon sopeutunut tänne Tallinnaan melko hyvin. Työ tuntuu mulle sopivalta ja paikat alkaa hahmottumaan paremmin ja näinpä myös julkisen liikenteen siivin liikkuminen on helpottunut hurjasti. Aluks olin ihan pihalla, et millä bussilla pääsee minnekin ja millä pysäkillä jäädään pois. Nyt mun Tallinna-kuva on selkeytynyt huomattavasti, mutta hätätapauksien varalle mulla on kuitenkin mun puhelimen karttapalvelu käytettävissä. Vieläkään ei tosin siihen oo tarvinnut turvautua...

Mitä mun vapaa-aikaan tulee, niin pääsin vihdoin tekemään kuntosalille kuukausisopparin. Tiesin ennestään pari potentiaaliselta vaihtoehdolta kuulostavaa kuntosalia ja päädyin toiseen niistä. Aloitin käymään Reval Sportissa, joka sijaitsee Vanhassa kaupungissa Aia-kadulla. Siellä on todella kattava tarjonta ryhmäliikuntaa ja myös hyvät kuntosalilaitteet. Kun vertaa suomalaisiin kuntoklubeihin, niin tän salin hinta ei oo korkea, niihin verrattuna se on oikeastaan melko edullinen. Tykkään kauheesti ja tää on tosi hyvää ja hyödyllistä ajanvietettä. Liikunta tekee iloseksi ja piristää pahempaakin päivää, suosittelen!


I love Reval Sport!
(Paperissa näkyvät hinnat on personal trainer hintoja, Suomeen verrattuna puoli ilmasta...)
Katukuvaa, taustalla Viru Hotel.


Kaikki tällä puolella merta siis ok, toivottavasti myös sielläkin puolella. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti