sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Minu kodu

Kuten jo aikasemmin mainitsin, niin asun siis nää 3 viikkoa Tatari 53 -hotellissa. Kyseessä ei ole mikään 5 tähden prinsessahotelli, mutta just sopiva mulle. Hotellin sijainti on tosiaankin mitä parhain, koska pystyn liikkumaan paikasta toiseen helposti kävellen. Hotellissa on 5 kerrosta, 36 huonetta ja alakerran aulabaarista voi ostaa juotavia & snacksejä ja aamupala tarjoillaan ravintolan puolella. Huoneiden vakiovarustukseen kuuluu kylpyhuone suihkulla, puhelin ulkopuhelumahdollisuudella ja kaapelitelevisio. Hotellin respa on auki 24h ja sieltä löytyy myös tietokone, jota asiakkaat saavat käyttää 30min/vrk/asiakas. Onneks kuitenkin hotellissa on ilmainen wi-fi, joten pystyn esimerkiksi kirjottamaan tätä blogia omalla läppärillä.




 



Asustelen kolmannessa kerroksessa, huoneessa numero 304. Se on yhden hengen huone, jonne mä ja mun matkalaukku mahdutaan tosi hyvin. Huoneessa on parkettilattia ja se on väritykseltään aika valkoharmaa-painotteinen. Suomessa en oikeestaan koskaan kato telkkaria, mut nyt on pakko myöntää, että täällä on välillä ihan kiva ennen kun menee nukkumaan, niin pistää esimerkiks MTV pyörimään. Tossa telkkarissa on muutenkin aika monta kanavaa, pääosin kuitenkin venäjän kielisiä.



Welcome to my room!
 

kylppäri
 

 


cool


Näkymä ikkunasta. Noi kaks ruskeeta tikkua on itseasiassa parin ekan päivän ajan toiminu mun maamerkkeinä. Suunnistin aina niiden suuntaan, kun halusin takas Tatarille...
 
 
 
Suuriosa tän hotellin asiakkaista on virolaisia ja venäläisiä, mutta muutama suomalainenkin mun lisäks on tullu vastaan. Monet näistä asukkaista varmaan luulee et mä oon venäläinen, koska usein mua tervehditään täällä venäjäks. Tästä tulikin mieleen yks huvittava tapahtuma, joka tapahtu pari päivää sitten alakerran ravintolassa aamiaisen aikaan. Istuin siellä kahvikuppi kädessä selailemassa päivän lehtee ja sillä hetkellä siellä oli vaan yks vanhempi naishenkilö mun seurana. Hetken päästä sinne tuli virolaispariskunta, jotka sano kohteliaasti "hommikust", kun ne astu sisään. Vähän jälkeen paikalle saapui pari venäläistä, jotka toivotti siellä istuville "Good morning". Sit kuitenkin viimeisenä sinne ilmestyi joku perinteinen pohjanmaan suomiseppo, joka päästi suustaan kovaan ääneen "HYVÄÄ HUOMENTA". Kahvit meinas mennä väärään kurkkuun, jotain koomista mun korvaan siinä tilanteessa oli. Edelleenkin monilla taitaa olla se käsitys, että kaikki Virossa asuvat puhuu suomea. Mun oma periaate on se, että alotan aina englanniks. Oon kyllä tosin huomannu, et yleensä vanhemmat henkilöt vaihtaa kielen aika nopeesti suomeks, kun ne tajuaa et oon suomalainen. Kyllä se viron kielikin jossain vaiheessa rupee multa luonnistumaan, tästä ainoa tie on ylöspäin!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti